Intel·ligència artificial a l’educació: personalització, oportunitats i reptes en l’aula digital
Els estudiants consideren que la intel·ligència artificial (IA) ja forma part del seu entorn i són conscients del seu impacte tant a l’educació com al món laboral. Destaquen que la IA pot facilitar un aprenentatge més personalitzat i dinàmic, permetent-los avançar al seu propi ritme i explorar temes de manera interactiva. Aquesta tecnologia ajuda a adaptar els continguts a les necessitats individuals, afavorint la diferenciació educativa i potenciant l’autonomia dels alumnes.
A més, la IA pot alliberar els docents de tasques repetitives i administratives, donant-los més temps per centrar-se en la guia i el desenvolupament crític dels estudiants. Tanmateix, es reconeix la importància que els professors tinguin formació adequada per orientar l’ús correcte d’aquestes eines i aprofitar-ne tot el potencial.
Els estudiants també assenyalen riscos, com l’ampliació de la bretxa digital entre qui té accés a la tecnologia i qui no, la necessitat de garantir l’ús ètic de la IA i la importància de mantenir el pensament crític davant la informació proporcionada per aquestes eines. Tot i les preocupacions, la majoria veu la IA com una oportunitat per transformar positivament l’educació i preparar-los millor per al futur digital.
Font original: Veure article original