Lina Khan i la FTC: Transformació i reptes en la regulació tecnològica, privacitat i competència als Estats Units
El president de la FTC (Federal Trade Commission) ha recuperat afirmacions dels republicans que ja havien estat rebutjades anteriorment per un jutge i per l’agència electoral. Durant els últims dies sota la direcció de Lina Khan, la FTC va intensificar la seva activitat, especialment en la protecció del consumidor (per exemple, actuant contra comissions ocultes, pràctiques enganyoses i problemes de seguretat i privacitat de dades) i en l’àmbit de la competència, amb accions contra grans empreses i canvis en les directrius sobre activitats laborals.
Lina Khan va adoptar una postura agressiva, utilitzant arguments i casos innovadors, riscos que sovint comportaven més derrotes als tribunals, però que també van portar algunes empreses a abandonar fusions sospitoses abans d'arribar a judici, cosa que els seus defensors consideren una victòria reguladora. Els republicans, però, la van criticar per presentar casos febles amb l’objectiu de pressionar el Congrés per ampliar els poders de l’agència.
Amb el canvi en la presidència de la FTC i l’arribada d’Andrew Ferguson, s’espera una estratègia més prudent: menys sancions civils, més selectivitat a l’hora de perseguir casos per pràctiques deslleials o enganyoses, i un allunyament de la regulació innovadora. No obstant això, temes com la ciberseguretat, la privacitat de dades i la intel·ligència artificial seguiran sent prioritaris per l’agència.
Finalment, la pròpia estructura i independència de la FTC està sent qüestionada i podria patir canvis importants, ja que el govern dels EUA ha deixat de defensar el seu estatus d’agència independent davant dels tribunals, i hi ha diverses causes legals en marxa que podrien limitar la seva capacitat d’actuació.
Font original: Veure article original