Google, en el punt de mira de la UE: possible divisió forçada pel seu domini en publicitat digital i multes rècord
La Comissió Europea sospita que **Google ha trencat les regles de competència de la UE** afavorint la seva pròpia activitat en el mercat de la publicitat digital, i està considerant mesures dràstiques com forçar la companyia a dividir el seu negoci publicitari. L’objectiu és corregir la distorsió de la competència, ja que Google controla tant la compra com la venda d’anuncis en línia, la qual cosa podria suposar un conflicte d’interessos i perjudicar tant els competidors com els consumidors.
Aquestes accions s’emmarquen en una sèrie de sancions i investigacions antimonopoli contra Google a Europa, que ja han comportat multes superiors als 8.000 milions d’euros en la darrera dècada per pràctiques com prioritzar els seus propis serveis als resultats de cerca. La decisió definitiva sobre la possible fragmentació del negoci de publicitat de Google encara està pendent, ja que la Comissió Europea ha posposat recentment una sanció prevista a causa de pressions internes i dels Estats Units.
En resum, la Unió Europea estudia seriosament la possibilitat d’obligar Google a separar la seva divisió de publicitat per garantir una competència més justa en el sector digital europeu.
Font original: Veure article original