Cotxes elèctrics assequibles: recuperar l’esperit innovador del Model T per democratitzar la mobilitat sostenible
Els cotxes elèctrics d’alta gamma no han aconseguit captar l’interès general dels compradors, i una de les raons principals és el seu preu elevat i la manca d’accessibilitat. L’article argumenta que, per solucionar aquest problema, els fabricants haurien de recuperar l’esperit del Model T de Ford, que va revolucionar el sector automobilístic a principis del segle XX.
El Model T, llançat per Henry Ford el 1908, va ser pensat per ser assequible, fàcil d’usar i durador, cosa que va permetre que molta més gent pogués tenir un cotxe. Això es va aconseguir gràcies a la producció massiva mitjançant la cadena de muntatge, que va reduir costos i va fer possible vendre el vehicle a preus molt més baixos que la competència. Aquesta estratègia va transformar la mobilitat de la societat i va fer del Model T el cotxe més venut del seu temps.
L’article suggereix que, igual que Ford va democratitzar l’accés a l’automòbil, les marques actuals haurien de centrar-se en fer cotxes elèctrics més assequibles, pràctics i pensats per a tothom, en comptes de només oferir models de luxe. Recuperar aquesta filosofia podria ser la clau per impulsar realment l’adopció massiva dels vehicles elèctrics.
Font original: Veure article original