Apple prepara la revolució XR: Vision Pro M5 (2025), Vision Air accessible (2027) i Vision Pro 2a gen. professional (2028) amb tecnologia avançada i dissenys lleugers


L’analista Ming-Chi Kuo ha donat a conèixer el full de ruta d’Apple per als dispositius de realitat mixta (XR) i ulleres intel·ligents fins al 2028, destacant tres grans llançaments previstos en aquest període:

**1. Vision Pro M5 (2025)**
- Es preveu una nova versió del Vision Pro, que incorporarà un processador M5 (actualment porta un M2), mantenint la resta d’especificacions pràcticament iguals.
- La producció en massa està prevista per al tercer trimestre de 2025, amb unes 150.000-200.000 unitats.
- Aquest dispositiu seguirà sent un producte de nínxol, pensat per mantenir la presència al mercat, afavorir el desenvolupament de l’ecosistema i explorar aplicacions XR, però sense abordar problemes com el pes elevat o la durada limitada de la bateria.

**2. Vision Air (2027)**
- S’espera un model totalment nou i molt més lleuger, amb una reducció de pes superior al 40% respecte al Vision Pro.
- Utilitzarà el processador més recent dels iPhone (probablement l’A21 Pro), i aconseguirà el pes més baix substituint el vidre per plàstic, utilitzant una estructura d’aliatge de magnesi i reduint el nombre de sensors.
- El preu també serà “significativament més baix” que el Vision Pro actual, fent-lo més accessible per al públic general.

**3. Vision Pro 2a generació (2028)**
- Prevista per a la segona meitat del 2028, aquesta versió tindrà un disseny completament nou, pes molt més lleuger i un preu més assequible.
- A diferència del Vision Air, equiparà un processador de nivell Mac, pensat per a usuaris avançats o aplicacions professionals.

A més, Apple té en marxa el desenvolupament de diverses ulleres intel·ligents, però encara no s’han concretat detalls ni dates de llançament d’aquests models.

En resum, Apple aposta per reduir el pes i el cost dels seus dispositius de realitat mixta i per ampliar la gamma amb opcions tant per a usuaris professionals com per al gran públic, amb l’objectiu d’impulsar una nova onada d’innovació en electrònica de consum.

Font original: Veure article original