Apple Wallet genera controvèrsia amb notificacions publicitàries no consentides per promocionar “F1: The Movie” a iPhone als EUA, qüestionant les pràctiques de privadesa i màrqueting en tecnologia mòbil


Apple ha enviat una notificació "push" a alguns usuaris d’iPhone dels Estats Units a través de l’app Wallet per promocionar un descompte d'Apple Pay en entrades de cinema per la nova pel·lícula “F1: The Movie”. Això ha generat queixes a fòrums i xarxes socials, ja que molts consideren inapropiat rebre anuncis com a notificacions en una aplicació essencial per a la gestió de finances personals. Molts usuaris no volen desactivar totes les notificacions de Wallet perquè l’app és important per a avisos de pagaments i compres.

A més, aquesta acció sembla contradir les pròpies directrius d’Apple, que indiquen que les notificacions "push" no s’han d’utilitzar per a promocions o màrqueting directe si els usuaris no han donat un consentiment explícit per rebre-les. Apple no ha fet comentaris immediats sobre la polèmica.

Com a novetat, la beta d’iOS 26 afegeix una opció específica a Wallet perquè els usuaris puguin acceptar o rebutjar rebre ofertes i promocions. Tanmateix, la notificació promocional s’ha enviat també a usuaris amb iOS 18, que no van donar aquest consentiment explícit, fet que ha augmentat la desil·lusió entre part de la comunitat d’usuaris.

Font original: Veure article original