Col·laboració rècord entre IEEE i Pixar al RenderMan SciTech Art Challenge 2024: innovació en renderització i computació al núvol amb tecnologia AMD i NVIDIA


La col·laboració entre l’IEEE i Pixar Animation Studios al concurs anual RenderMan SciTech Art Challenge va batre rècords de participació l’any 2024, amb gairebé 200 artistes, enginyers i entusiastes mostrant tècniques avançades de *shading*, il·luminació, renderització i composició digital utilitzant les eines RenderMan. RenderMan, desenvolupat per Pixar des de 1988, ha estat clau en la creació d’imatges realistes en pel·lícules com *Avatar*, *Jurassic World* i *Toy Story*, i recentment va rebre el reconeixement IEEE Milestone per la seva tecnologia innovadora.

El repte del 2024 va girar entorn al concepte de “computació”, amb la temàtica de crear paisatges urbans que mostressin innovacions futures o realitats alternatives sense electricitat. Per primera vegada, Pixar va compartir actius digitals inspirats en la seva història de maquinari, com el Pixar Image Computer i components moderns d’AMD i NVIDIA, permetent als participants transformar aquests elements en creacions artístiques úniques. A més, els participants van tenir accés al núvol AMD Creator Cloud, utilitzant potents processadors per renderitzar els seus projectes sense limitacions de maquinari.

El jurat va valorar tant l’aspecte narratiu com la qualitat tècnica de les obres, i els guanyadors van ser Margot Brun amb *The Robot Artist*, Furkan Avci amb *I Got You, Buddy*, i Noémie Layre amb *The Robotanist*. El concurs, a més de ser un aparador de talent, serveix com a trampolí professional: diversos participants i guanyadors han acabat treballant a Pixar i altres grans estudis. Pixar fomenta la col·laboració entre artistes i enginyers per impulsar els límits de la imatge digital, animant estudiants i joves professionals a formar-se constantment i participar en esdeveniments com aquest per accedir a noves oportunitats dins la indústria.

Font original: Veure article original