Nova generació de càmeres amb connexió òptica Ethernet a 10 Gb/s per a vehicles autònoms i ADAS avançats
S’ha desenvolupat una nova generació de càmeres per a sistemes de visió en vehicles que utilitzen una connexió òptica basada en Ethernet, capaç de transmetre dades a **10 gigabits per segon**—una velocitat molt superior als protocols tradicionals com CAN o LIN. Aquest avenç permet gestionar el gran volum de dades generat per càmeres, sensors i sistemes d’ajuda a la conducció (ADAS), essencials per al desenvolupament de vehicles autònoms i sistemes d’entreteniment avançats.
La tecnologia, fruit de la col·laboració de l’empresa de semiconductors KD i el fabricant de càmeres Leopard Imaging, incorpora transceptors òptics basats en làsers VCSEL de **980 nm**, més resistents a temperatures extremes i vibracions que altres alternatives, i pensats per durar almenys 15 anys dins el vehicle. La fibra òptica substitueix els tradicionals feixos de coure, eliminant problemes d’interferències electromagnètiques, reduint el pes i facilitant la instal·lació en espais reduïts, a més de permetre cables de fins a 40 metres, útils per a vehicles grans o solucions de càmera de visió 360º.
Aquesta infraestructura és escalable: la mateixa fibra i connectors serviran per a futures actualitzacions que puguin requerir fins a 100 Gb/s, simplement canviant els mòduls d’interconnexió. La càmera LI-VENUS-ISX031 de Leopard Imaging, amb alta resolució i gran angular, és prou petita per instal·lar-se en retrovisors o punts amb poca resistència aerodinàmica.
Aquesta innovació farà que els vehicles del futur funcionin com **centres de dades mòbils**, amb processadors d’altes prestacions, xarxes òptiques internes i capacitat per a múltiples sensors i connexions 6G. Tot plegat, permet reaccions més ràpides i fiables dels sistemes del vehicle, millorant la seguretat i preparant el camí per a l’autonomia total.
Font original: Veure article original