Hotel Henn na al Japó: pioner en tecnologia robòtica amb recepció facial i robots humanoides en l’atenció hotelera
A l’hotel Henn na del Japó, els robots tenen un paper protagonista: des de donar la benvinguda als clients fins a portar l’equipatge a l’habitació o ajustar la temperatura. Entre els robots hi ha recepcionistes humanoides i fins i tot un dinosaure que parla anglès. El sistema d’entrada funciona amb reconeixement facial, eliminant la necessitat de targetes de clau, tot i que es poden demanar si es prefereix.
Aquest hotel, que va obrir el 2015 a Nagasaki i va ser el primer al món a estar gestionat principalment per robots, va voler revolucionar el sector hoteler amb aquest concepte tecnològic. Tanmateix, a causa de problemes operatius (com errors tècnics i dificultats per entendre les peticions dels clients), el nombre de robots es va reduir a la meitat el 2019 i es va reincorporar més personal humà per garantir un servei fiable.
Tot i així, els robots continuen fent tasques específiques com a conserges i portaequipatges, mentre que els humans resolen incidències i ofereixen atenció 24/7. L’establiment aposta per la simplicitat, eliminant serveis considerats innecessaris, però ofereix comoditats bàsiques com WiFi gratuït. L’experiència mostra que, tot i els avenços en robòtica, la presència humana segueix sent clau per mantenir la qualitat en l’atenció hotelera.
Font original: Veure article original